Som du nok allerede ved, så findes der en del forskellige regnskabsprogrammer i Danmark. Disse programmer er alt fra gratis til meget dyre. Det er dog svært at svare på, hvilket program der er det absolut bedste – det afhænger jo af, hvad man forventer af det, og hvilken type virksomhed, du har.
Vi forsøger dog alligevel at hjælpe dig med at få et overblik over det danske marked for regnskabsprogrammer. Hvis du vil have en oversigt i tabelform, så kommer vi med et link længere ned, hvor du kan finde en god oversigt.
Det store spørgsmål
Dinero og Billy er nærmest kendt af alle, der ved noget om at drive virksomhed i Danmark. Det er to meget gode regnskabsprogrammer, som man kan anvende gratis op til en vis grænse. Derfor giver det ikke så meget mening at begynde at komme ind på, at det ene er meget bedre end det andet. Ingen stopper dig fra at oprette en bruger på begge platforme og prøve dem ud. Den du synes er bedst, det er nok den der er bedst for dig.
Man kunne beskrive Dinero som det program, man skal bruge, hvis man ønsker at fokusere mest på sin forretning. Dinero har en meget god support, som du kan spørge om en masse forskellige ting. Derudover har de en database med en masse brugbar information om bogføring og regler.
Billy skriver på deres hjemmeside, at du igennem dem kan sende meget professionelle fakturaer på en nem måde. Derudover mener de også, at de er Danmarks nemmeste regnskabsprogram. Vi vil opfordre dig til at afprøve denne påstand, da du kan gøre det helt gratis.
Koster det penge?
Vi kom tidligere ind på, at det kan komme til at koste penge, når man kommer op på en vis omsætning. For Dinero gør det sig gældende, at du skal op på 1 million kroner i omsætning, før du skal betale for det, og så har du nok råd til det til den tid.